ضوابط ثبت کانال در ویترین سروش‌پلاس

شرایط انتخاب نام کانال:

  • عدم استفاده از اسم تکراری مورد استفاده سایر کانال‌های ویترین.
  • عدم استفاده از کلمات خلاف قوانین جمهوری اسلامی و یا عرف جامعه.
  • عدم استفاده از فونت‌های خاص و ناخوانا.
  • عدم استفاده از واژه‌هایی با کاربرد نادرست(مانند بهترین، برترین).
  • در صفحه ویترین از خلاصه‌کننده نام کانال استفاده خواهد شد و کانال‌هایی که بیشتر از "۱۲" الی "۱۴" کلمه داشته‌باشند نامشان به طور کامل نمایش داده نمی‌شود.
pic
pic

شرایط انتخاب تصویر پروفایل کانال:

  • عدم استفاده از عکس تکراری که مورد استفاده سایر کانال‌های ویترین.
  • عدم استفاده از تصاویر با محتوای خلاف قوانین و یا عرف جامعه.
  • عدم استفاده از نوشته در تصویر مگر اینکه جزئی از طرح گرافیکی تصویر باشد.
  • رعایت تک رنگ بودن پس‌زمینه‌ی تصاویر.
  • عدم استفاده از چند تصویر در عکس (شلوغ بودن تصویر).
  • قالب تصویر به ‌صورت مربعی باشد.

توجه داشته باشید که:

  • محتوا و تبلیغات کانال‌ها باید مطابق قوانین جمهوری اسلامی باشد. هم‌چنین انتشار محتوا و تبلیغات در کانال‌های کودکانه قوانین ویژه خود را دارد.
  • در صورتی که کانالی بیش از ۷۲ ساعت فعالیت نکرده باشد به‌صورت خودکار از صفحه ویترین حذف می‌شود.
  • تمامی کانال‌ها بعد از رسیدن به حد نصاب در تعداد اعضا (که در هر دسته‌بندی متفاوت است) در دسته‌بندی‌های ویترین ثبت می‌شوند.
  • در صورت تغییر موضوع محتوا، کانال از دسته‌بندی فعلی حذف و در صورت درخواست مجدد بعد از دو هفته فعالیت مستمر با محتوای جدید، امکان ثبت در دسته‌بندی جدید را خواهد داشت.‌ کانال‌های کودکانه در این مورد استثنا بوده و در صورت اقدام به انتشار محتوای بزرگسال مسدود خواهند شد.
  • در صورت ارسال تبلیغات نامتعارف، کانال ارسال‌کننده تبلیغ از ویترین حذف و مسدود خواهد شد.

استاندارد تصاویر کانال:

۱- طراحی ابعاد

صفحه‌ی نمایش دستگاه‌های اندرویدی ابعاد و تراکم متنوعی دارد؛ بنابراین، باید آیکون کانال خود را در سایز بزرگ طراحی کنید، تا در دستگاه‌های متفاوت با کیفیتی مناسب نمایش داده شود. پیشنهاد ما این است که لوگوی خود را با اندازهٔ 512*512 آپلود کنید تا تصویر متناسب با دستگاه کاربر و با بهترین کیفیت نمایش داده شود.

استاندارد آواتار کانال در ویترین

نمونه تصاویر

استاندارد آواتار کانال در ویترین

۲- خلاقیت:

اگر در طراحی تصویر پروفایل کانال‌تان از ایده‌‌های خلاقانه استفاده کنید، احتمال دیده‌شدن کانال شما در میان فهرست بلند‌بالای کانال‌هایی با محتوای مشابه، بیشتر خواهد شد. استفاده از تصاویر تکراری و طرح‌هایی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ذهن هر کسی می‌رسد، باعث می‌شود کانال شما در میان کانال‌های دیگر به چشم نیاید. با ایده‌پردازی، صرف زمان و سپردن طراحی تصویر به فردی متخصص، می‌توانید تصاویری حرفه‌ای‌تر و زیباتر داشته باشید. به طور مثال، اگر در طراحی آیکون کانال‌هایی که محتوای آشپزی دارند، از تصاویر کلیشه‌ای و تکراری غذاهای مختلف استفاده شود، هیچ‌کدام از این کانال‌ها در مقایسه با دیگری و در نگاه نخست، مزیتی در جذب مخاطب نخواهند داشت. از طرف دیگر، اگر این کانال‌ها آیکون‌های خود را با نگاهی نو به همین تصاویر تکراریِ آشپزی خلق کنند، توجه مخاطب را فوراً به سوی خود جلب می‌کنند. فراموش نکنید تصویر پروفایل کانال معرف برند شما است و کانالی که آیکونی منحصربه‌فرد داشته باشد، به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطب ثبت می‌شود.

استاندارد آواتار کانال در ویترین استاندارد آواتار کانال در ویترین استاندارد آواتار کانال در ویترین استاندارد آواتار کانال در ویترین استاندارد آواتار کانال در ویترین استاندارد آواتار کانال در ویترین

فراموش نکنید آیکون کانال معرف برند شما است و کانالی که آیکونی منحصربه‌فرد داشته باشد، به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطب ثبت می‌شود. همچنین، درصورتی‌که محتوای کانال‌تان نیز از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، در آینده مخاطب برای نصب کانال‌های دیگر شما اشتیاق نشان می‌دهد و به‌نام توسعه‌دهندگی‌ شما اعتماد می‌کند.

۳. سادگی‌‌‌

سعی کنید در طراحی آیکون از عناصری استفاده کنید که از ایده‌ی اصلی کانال الهام گرفته شده باشد؛ با این روش، مخاطب می‌تواند در نگاه نخست، تصویری کلی از محتوای کانال به‌دست بیاورد. هم‌خوانی این تصویر با توضیحات کانال، بر ذهن مخاطب و تصمیم‌‌ او برای انتخاب و پیوستن به کانال اثر مثبتی می‌گذارد؛ اما برای اثرگذاری هرچه بیشتر آیکون در ذهن مخاطب، بهتر است برای حفظ سادگی، موارد زیر را هنگام طراحی به خاطر داشته باشید:

  • از به‌کاربردن چندین عنصر بصری کوچک و درهم‌پیچیده پرهیز کنید.
  • از اضافه کردن جزئیات بیش از حد بپرهیزید؛ این کار هم نمود بصری نامناسبی دارد و هم آیکون‌هایی که اندازه‌ی کوچکی دارند را ناواضح جلوه می‌دهد.
  • از عکس‌ها و اسکرین‌شات‌های محتوای کانال در طراحی آیکون استفاده نکنید.

۴. نوشتار

در طراحی آیکون بهتر است از عبارات و کلمات استفاده نکنید؛ زیرا علاوه بر این‌که جلوه بصری نامناسبی دارد، در ابعاد کوچک، وضوح و خوانایی آن نیز از بین می‌رود. هم‌چنین، به‌ خاطر داشته باشید که از فونت‌های رایج و تکراری در طراحی استفاده نکنید؛ اما اگر می‌خواهید در طراحی آیکون خود از حروف و کلمه استفاده کنید، حتماً آن را حرفه‌ای و در قالب لوگوتایپ طراحی کنید تا جلوه مناسبی پیدا کند.

با ما در ارتباط باشید